Szukaj:


Sobota, 19 Sierpnia 2017




2016-10-04

Mistrzowski wybór


To od lat najpopularniejszy model auta dostawczego w Europie Zachodniej, ale i w Polsce – Renault Master zdobywa coraz większe grono zwolenników. Testowaliśmy wersję na kołach bliźniakach, z silnikiem o mocy 165 koni mechanicznych.
 
Wybierając auto, właściciel firmy zwraca uwagę na oszczędności, jakie może uzyskać. Dla kierowcy najważniejsza jest wygoda za kierownicą i precyzja prowadzenia. Wszystkie te wymagania spełnia Renault Master.
 
Oszczędny, ale nie ospały
Francuskiego dostawczaka wyposażono w system stop 
& start i Energy Smart Management, umożliwiający odzyskiwanie energii podczas zwalniania oraz hamowania. To m.in. pozwala Masterowi zejść ze zużyciem paliwa poniżej progu 7 l/100 km, do poziomu 6,9 l/100 km. Faktycznie, takie spalanie jest możliwe do uzyskania bez większych poświęceń. Przy pustym aucie wskaźniki informowały, że zużycie oleju napędowego nie przekracza ośmiu litrów (a jeździliśmy wersją na tzw. bliźniakach). 
 
Napędzany silnikiem Energy dCi 165 nowy Master należy do ścisłej czołówki pod względem osiągów w swoim segmencie. Rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 12 sekund, dystans 1000 metrów ze startu zatrzymanego pokonuje w ciągu 33,9 sekundy, a od 80 do 120 km/h rozpędza się w mniej niż 
10 sekund.
 
To bardzo dobry, oszczędny motor, chętnie wybierany przez mały i średni biznes. Podobnie jak w Traficu, kierowca Mastera może dodatkowo obniżyć zużycie paliwa nawet o 10 procent, dzięki wykorzystaniu pokładowych narzędzi wspomagających ekojazdę: przycisku trybu eco oraz wskaźników stylu jazdy i zmiany biegów.
 
Na trudny teren oraz 
nietypowe skrzyżowania
W aucie zamontowano sporo systemów poprawiających właściwości trakcyjne pojazdu. Działający na koła pędne i służący poprawie przyczepności w trudnych warunkach drogowych (grząskie nawierzchnie: błoto, śnieg, piasek) extended grip jest aktywowany wciśnięciem przycisku. System optymalizuje działanie ESC w celu ułatwiania ruszania z miejsca i jazdy z niską prędkością w trudnych warunkach. Różnica momentów obrotowych między kołami pędnymi może być zwiększana nawet do 25 proc. 
 
Wspomaganie ruszania pod górę włącza się automatycznie na nawierzchni o nachyleniu powyżej 3 proc. Funkcja ta uniemożliwia cofnięcie się pojazdu, utrzymując przez 
2 sekundy klocki hamulcowe w położeniu zaciśniętym, co daje prowadzącemu czas na zdjęcie nogi z pedału hamulca i wciśnięcie pedału gazu. Jeśli po upływie tego czasu kierowca nie przyspieszy, system stopniowo zwalnia hamulce, pozwalając pojazdowi łagodnie się cofnąć. System ten sprawdza się w szczególności w przypadku jazdy z obciążeniem.
 
Obecne w aucie lusterko „Wide View” znacząco poprawia widoczność do tyłu. Lusterko to, wbudowane w osłonę przeciwsłoneczną po stronie pasażera, likwiduje martwe pole widzenia, szczególnie duże w nieprzeszklonych wersjach pojazdu. Przydatne jest m.in. na nietypowych skrzyżowaniach, gdy drogi zbiegają się na przykład pod kątem 30 stopni.
 
Schowki i fotel 
z amortyzacją
Mastera można skonfigurować w ponad 350 wersjach, o objętości użytecznej od 8 do 22 m sześc. To 70 wersji nadwoziowych, z których każda jest bardzo dobrze wyposażona. W kabinie znajduje się kilkanaście schowków, m.in. na laptop lub dokumenty, uchwyt na telefon komórkowy z gniazdem do jego ładowania, miejsce na żetony lub monety i karty bądź bilet na autostradę umieszczone w pobliżu kierownicy. Bardzo przydatny zwłaszcza latem jest duży chłodzony schowek w desce rozdzielczej (dostępny w wersjach z klimatyzacją) o pojemności 7,6 l, który pomieści dwie półtoralitrowe butelki. Nad przednią szybą (na całej szerokości kabiny) umieszczono półkę, a tuż pod nią miejsce na tachograf.
 
Pod kanapą dla pasażerów producent ukrył duży, niepodzielony na komory schowek, gdzie można przewozić większe przedmioty. Dostępny jako opcja fotel z zawieszeniem (jak w samochodach ciężarowych) jest przystosowany do potrzeb osób pokonujących długie trasy. Posiada regulację w zależności od masy ciała kierowcy (od 40 do 130 kg). Umożliwia ustawienie wysokości siedziska oraz jego pochylenia (pod dwoma kątami). Fotel ma też pneumatyczną regulację podparcia lędźwiowego i regulowany zagłówek. Może posiadać również funkcję podgrzewania siedzenia.
 

Mariusz Polit
 





Komentarze:



Przeboje FMCG 2017



Wysoki zwrot z inwestycji i niskie koszty posiadania dla rozwiązań firmy Epicor

Według raportu Aberdeen Group firma Epicor oferuje średniej wielkości przedsiębiorstwom wzrost wartości wykraczający poza najlepsze w klasie standardy

Alcatel-Lucent wprowadza pierwszą na świecie „zieloną” platformę DSL

Platforma Intelligent Services Access Manager (ISAM) firmy Alcatel-Lucent zapewnia większą przepustowość przy 25.procentowej oszczędności energii

Dwa kontrakty Wincanton warte 100 mln funtów

Grupa Wincanton ogłosiła zawarcie dwóch prestiżowych kontraktów, które mają przynieść obroty przekraczające 100 mln funtów. Umowy dotyczą współpracy z firmą spożywczą H.J. Heinz oraz producentem sprzętu AGD i RTV - Panasonic


Newsletter





O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu