Szukaj:


Wtorek, 26 Września 2017




2017-08-18

Jakie kosmetyki do pielęgnacji włosów Polacy wybierają najczęściej?


85 proc. Polaków ma chore włosy i skórę głowy. Przyczyną są zarówno błędy popełniane podczas pielęgnacji, jak niewłaściwe lub niekompletne wykorzystywanie produktów dostępnych na rynku.

Współcześnie włosy są bardziej narażone na zniszczenia czy zanieczyszczenia niż kiedyś, więc wymagają staranniejszej pielęgnacji. Świadczy o tym problem z łupieżem, przetłuszczającą się skórą głowy czy wypadaniem włosów. Tymczasem, jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie WS Academy Wierzbicki & Schmidt, profesjonalnej marki do pielęgnacji włosów, zdecydowana większość Polaków (71 proc.) na co dzień używa szamponu. Bywa on zastępowany przez inne produkty np. przez suche szampony w przypadku kobiet, czy produkty myjące 2w1 przez mężczyzn. 31,5 proc. respondentów sięga również systematycznie po odżywki ze spłukiwaniem, a w dalszej kolejności po maski do włosów (20 proc.) oraz odżywki bez spłukiwania (16 proc.). Do pielęgnacji fryzury wciąż wykorzystywane jest mydło (8,5 proc.) – ponad dwukrotnie częściej przez mężczyzn niż kobiety, a rzadziej już specjalistyczne ampułki (6 proc.), po które chętniej sięgają z kolei panie.

Wśród kosmetyków do stylizacji najpopularniejsze są żele, pasty lub olejki (15 proc.), pianki (13 proc.) i lakiery (12 proc.). Rzadziej stosowane są np. kosmetyki termoochronne (8 proc.), chociaż panie często wykonują stylizacje na gorąco.

Wybierając wspomniane produkty do włosów 40 proc. badanych twierdzi, że kieruje się jakością, częściej niż co trzeci (36 proc.) ceną, a 30 proc. dopasowaniem do potrzeb. Dla co czwartej osoby przy zakupie istotny jest skład (24 proc.) oraz marka (25 proc.). Kobiety poza jakością sugerują się przeznaczeniem kosmetyków, podczas gdy dla mężczyzn zaraz po jakości liczy się cena. Najmniej istotnymi czynnikami dla badanych okazały się pojemność produktu (10 proc.), reklamy zachęcające do zakupu (6 proc.), kraj produkcji kosmetyku (4,7 proc.) oraz wygląd opakowania (4,4 proc.).

Tylko niespełna 5 proc badanych deklaruje, że zna wiele składników znajdujących się w szamponach i odżywkach i podobna grupa zapewnia, że stara się analizować etykiety. 30 proc. badanych nie rozpoznaje jednak składu, a interesuje się jedynie przeznaczeniem kosmetyku. Skład czasami zdarza się czytać tylko 21 proc. ankietowanym i robią to wówczas, gdy szukają specjalistycznego produktu. Są i tacy (18 proc.), którzy kupują drogą eliminacji - znają tylko tych kilka składników, których starają się wystrzegać.



•    Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW RESEARCH metodą CAWI na zlecenie marki WS Academy Wierzbicki&Schmidt, profesjonalnej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów. Wzięło w nim udział 1045 Polaków w wieku 18-40 lat.






 






Komentarze:



Przeboje FMCG 2017



2017-09-25
2017-09-22
2017-09-22


Newsletter





O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu