Szukaj:


Niedziela, 24 Września 2017




 
2009-02-20

Tniemy telerachunki


Trudno sobie wyobrazić przedsiębiorcę, który prowadząc kilka, a nawet tylko jeden sklep, nie posiada telefonu. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jest to element wyposażenia tak oczywisty jak kasa fiskalna. Za używanie tej ostatniej nikt jednak nie przesyła co miesiąc rachunków, które niestety w przypadku telefonu potrafią przyprawić o zawrót głowy.


Chociaż coraz częściej się zdarza, że pierwsze miejsce w statystykach ilości wykonanych i odebranych przez nas rozmów zajmuje „komórka”, to ciągle w wielu sklepach podstawowym narzędziem komunikacji z dostawcami czy centralą sieci pozostaje telefon stacjonarny. Czy zastanawiali się Państwo, ile on Państwa kosztuje i czy nie warto byłoby właśnie w tym obszarze poszukać oszczędności? „Wytargowanie” korzystniejszych warunków u dotychczasowego operatora to pierwsze, czego powinniśmy spróbować. Jeśli natomiast te targi nas nie usatysfakcjonują to pamiętajmy, że możliwa jest zmiana operatora i to bez żadnej ingerencji w infrastrukturę telekomunikacyjną oraz z zachowaniem dotychczasowego numeru. Co ważne, możemy być przy tym zwolnieni z wykonywania wszelkich koniecznych formalności, bo nowi usługodawcy, widząc przyszłe zarobki, chętnie biorą je na siebie. Czy na takiej zmianie można zaoszczędzić? Okazuje się, że tak. Wystarczy wnikliwiej przejrzeć oferty. Np. proponowana przez Polską Telefonię Cyfrową, operatora sieci komórkowej Era, linia biznesowa pozwala zmniejszyć wydatki na abonament nawet o 52%. Mniej można też płacić za wykonywane połączenia. Oszczędności na połączeniach lokalnych, międzymiastowych i na numery komórkowe w stacjonarnym pakiecie biznesowym Ery wahają się pomiędzy 21% a 70%. Do tego dochodzą jeszcze przysługujące w ramach abonamentu pakiety, najczęściej od 500 do 2000 minut, które powinny zaspokoić potrzeby nawet takiego sklepu, który każde zamówienie czy reklamację realizuje przez telefon.


Kilka numerów i co dalej


Kolejnym krokiem w szukaniu oszczędności może być wykorzystanie rozwiązań, dzięki którym firmowe telefony stają się tańsze i bardziej efektywne. Decydując się na instalację sieci firmowej, oferowanej w pakiecie biznesowym Ery, możemy być pewni, że za wewnętrzne rozmowy zapłacimy grosze, a dodatkowo będziemy mogli skorzystać z całego spektrum usług dodanych. Jedną z nich jest stworzenie obszaru firmowego. W ramach takiego obszaru możemy określić nawet 12 stref o powierzchni około 1 kilometra każda, w których rozmowy wewnętrzne będą tańsze. Taką strefą, może być siedziba firmy, ale także każdy z naszych sklepów i to nawet ten na drugim krańcu Polski. Wygodnym rozwiązaniem, z którego klienci Ery mogą skorzystać jest także system automatycznego przekierowania nieodebranych połączeń na wskazany przez użytkownika numer (w sieci firmowej można do jednego numeru przyporządkować nawet 16 innych, do których połączenie będzie kolejno przekierowywane).


era tniemy rachunki obniżamy Trudno sobie wyobrazić przedsiębiorcę, który prowadząc kilka, a nawet tylko jeden sklep, nie posiada telefonu. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jest to element wyposażenia tak oczywisty jak kasa fiskalna. Za używanie tej ostatniej nikt jednak nie przesyła co miesiąc rachunków, które niestety w przypadku telefonu potrafią przyprawić o zawrót głowy
 


Komputerowa kontrola


Nakładanie pracownikom limitów na rozmowy telefoniczne jest codziennością, ale mimo to wiele firm boryka się z problemem nadużywania telefonu służbowego w celach prywatnych. Tu z pomocą przychodzi możliwość zdefiniowania rodzaju wykonywanych połączeń – jednych jako służbowych a innych jako prywatnych. Można także zdecydować, które z nich pojawią się na płaconej przez firmę fakturze, a które trafią na prywatne, uzupełniane przez pracownika przedpłatami konto. Swoją drogą zaawansowane zarządzanie kilkoma czy kilkunastoma numerami, ich ustawieniami i dostępnymi każdemu z nich opcjami mogłoby wymagać kolejnego etatu. Na szczęście ten etat wraz ze znaczną częścią obowiązków bierze na siebie operator oferując nam w zamian odpowiednią aplikację – w przypadku Ery jest to Menedżer Sieci Firmowej. Taki wirtualny zarządca przyzna poszczególnym pracownikom kwoty, jakie mają do wykorzystania w danym cyklu rozliczeniowym, pokaże informacje o aktualnym stanie konta każdego z numerów, a nawet na bieżąco powiadomi pracowników SMS-em lub mailem o kwocie, jaka pozostała im do wykorzystania w przyznanym limicie.


Wirtualny sekretariat


Jeśli szukacie Państwo jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań, polecamy przyjrzeć się oferowanej przez Polską Telefonię Cyfrową wirtualnej centrali abonenckiej, opartej na telefonach komórkowych (V-PABX). Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się system, który posiada funkcje tradycyjnej centralki i służy do wygodnego, a jednocześnie zaawansowanego zarządzania przychodzącymi do firmy połączeniami telefonicznymi z możliwością obsługi numerów komórkowych włącznie (nie musimy więc instalować skomplikowanej infrastruktury telekomunikacyjnej ani płacić za zakup i serwisowanie sprzętu). Wirtualna centrala może rozpoznać numer kierunkowy dzwoniącego i wszystkie pochodzące ze wskazanej strefy numeracyjnej połączenia, kierować wprost do określonych osób lub odpowiedniego działu w wybranym regionie. Załóżmy zatem, że jesteśmy ogólnopolskim dystrybutorem, który ma oddziały w różnych częściach Polski. Gdy ktoś zadzwoni do nas ze sklepu z Łodzi, wirtualna centrala połączony go z oddziałem w Łodzi, a jeśli sklep funkcjonuje w Jaśle, centrala połączy go z oddziałem w Rzeszowie, mimo że obydwa telefony wykonywane były na ten sam ogólnopolski numer. Istnieje także opcja przypisania grupie numerów (w całości definiowanej przez użytkownika usługi) statusu VIP. Taki numer, kiedy do nas dzwoni, zostaje automatycznie przekierowany na pierwszą dostępną linię. Jest tylko jeden mały problem – przecież wszyscy nasi partnerzy i klienci lubią być traktowani jako ci wyjątkowi i najważniejsi. No, ale z tym problemem jakoś sobie musimy poradzić sami.

Michał Rejmer






Komentarze:




2017-09-22
2017-09-22
2017-09-22


Newsletter





O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu