Szukaj:


Niedziela, 24 Września 2017




2017-07-11

Produkt pierwszej potrzeby


Są pasty dla dzieci i dla dorosłych. Do zębów nadwrażliwych i przy krwawiących dziąsłach. Wybielające i odświeżające oddech oraz wiele innych. Gama past do zębów jest tak duża, że warto klientowi przy zakupie dać prawo wyboru.




Skoro zęby powinno się myć po każdym posiłku, to pasta do zębów powinna być pod ręką w każdym sklepie.
Z badania Instytutu Nielsena przeprowadzonego w 2014 roku wynika, że w ostatnich latach spada w Polsce zużycie pasty do zębów na jednego mieszkańca. Natomiast z badań przeprowadzanych co kilka lat dla Ministerstwa Zdrowia dowiadujemy się, że Polacy wciąż – dzieci i dorośli – w zdecydowanej większości mają próchnicę. Wniosek? Popyt na pastę do zębów powinien w końcu zacząć rosnąć. Tyle że trzeba go umiejętnie podsycać. Służyć temu może właściwa ekspozycja produktów w sklepie.

Jak lekarstwo
GlaxoSmithKline (GSK) – od 30 lat jedno z wiodących przedsiębiorstw farmaceutycznych w Polsce – wśród około 300 produktów posiada też środki higieny jamy ustnej.
Mało który Polak nie słyszał o akcjach prozdrowotnych, takich jak „Mam haka na raka”, „Żółty tydzień”, „Przytulenie ma znaczenie”, „Obejmij mnie szczepieniem” czy „Powstrzymaj rotawirusy”, choć nie każdy już kojarzy, że autorem tych działań jest GSK. Ci, co jednak o tym wiedzą, gdy widzą nazwę firmy na opakowaniu pasty do zębów, sięgają po nią, bo mają zaufanie. To dla nich bowiem gwarancja, że obiecany efekt zostanie osiągnięty. Zęby nadwrażliwe mniej będą podczas mycia boleć, a krwawiące dziąsła dostaną większą ochronę, bo specjalistyczna pasta skutecznie usuwa płytkę bakteryjną z trudno dostępnych miejsc, powstrzymując i zapobiegając stanowi zapalnemu. Skoro aż u 44 proc. osób dorosłych występuje krwawienie dziąseł podczas szczotkowania zębów, a co najmniej 50 proc. cierpi na zapalenie dziąseł, to potencjalnych klientów tej jest wystarczająco dużo.

Foremne bloki
Aquafresh, Sensodyne, Parodontax – każda z wymienionych past posiada swe odmiany w zależności od różnych potrzeb użytkownika.
Żeby pasty do zębów dobrze się sprzedawały, muszą być odpowiednio wyeksponowane. Produkty na półce znajdującej się na poziomie swobodnego dostępu między 60 cm a 100 cm od podłogi najlepiej ustawić w foremnych blokach we właściwych dla nich segmentach. Każdy produkt musi mieć widoczną cenę, a wszystkie opakowania mają być zwrócone frontem do klientów, być czyste i w idealnym stanie. Produkty dosuwamy do frontów półek.

Warto mieć dodatkowy zapas produktu, zwłaszcza w czasie promocji i tuż po jej zakończeniu. Szczególnie trzeba też zadbać o należytą widoczność już dobrze sprzedających się produktów oraz nowości.

Gwarancja sukcesu
Duża ilość produktów na półce mocniej oddziałuje na kupującego poprzez bardziej atrakcyjną ekspozycję i wywołuje impuls zakupu – mówi Olga Berger, menedżer ds. marketingu handlowego w GSK.

A co zrobić, jeśli nie ma w sklepie tyle miejsca? Pozostaje zadbać o to, by produkty były widoczne, czyste i ułożone frontem.
ramka

Zasady budowania ekspozycji dodatkowej
(display, końcowka regału)
Dodatkowa lokalizacja zwiększa obrót sklepu poprzez zapewnienie wzrostu zakupów impulsowych. Ponieważ poprawia widoczność produktów, to jedna z najbardziej skutecznych metod prezentowania nowości.

Należy pamiętać, że:
•    ekspozycje dodatkowe nie zastępują ekspozycji głównej na półkach
•    ekspozycje dodatkowe powinny stać w kategorii kosmetycznej lub w alei głównej w punkcie, w którym jest największy przepływ kupujących
•    ekspozycja dodatkowa nie może zasłaniać półki
•    na ekspozycji dodatkowej ustawiamy: nowości, produkty najlepiej rotujące, produkty w promocji, produkty impulsywne, opakowania promocyjne (zestawy).
 






Komentarze:



Przeboje FMCG 2017


Newsletter






Pierwszy inteligentny magazyn na świecie powstaje w Niemczech

W pełni zautomatyzowany magazyn ruszy we wrześniu w niemieckiej miejscowości Schwaig, Za transport towaru w magazynie odpowiadać będzie nowy, inteligentny robot TORU, stworzony do pracy w tego typu placówkach.

Dlaczego warto inwestować w oświetlenie sklepu spożywczego?

Oświetlenie sklepu z artykułami spożywczymi, jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia tego typu powierzchni handlowych.

Nowej generacji skaner ladowy z funkcją wagi

Łatwy we wdrożeniu skaner wielopłaszczyznowy MP7000 i nowy pakiet oprogramowania DataCapture DNA™ oferują firmom oraz partnerom z kanału sprzedaży nowy poziom rejestrowania danych.


O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu