Szukaj:


Sobota, 19 Sierpnia 2017




2017-03-20

Jaką kawę i w którym miejscu postawić na półce?


Skoro rocznie w Polsce sprzedaje się ponad 80 tys. ton kawy o wartości 3,3 mld zł, warto coś z tej dużej puli uszczknąć. Właściciel małego sklepu pewnie powie, że wiedza na temat układania towaru nie jest dla niego, bo ma mało miejsca. Ale nawet on może dzięki niej zwiększyć sprzedaż!

Polak pije średnio 95 litrów kawy rocznie, czyli około 3 kg. Plasuje nas to dopiero na 11. miejscu na świecie. Klienci więc mogą pić i kupować dużo więcej kawy.

Dlaczego kawa jest ważnym produktem w sklepie?
95 proc. dorosłych Polaków pije kawę. Nie tę jednak, która jest w najbliższym sklepie, a tę, którą lubią najbardziej. Jest to dla nich na tyle ważne, że jedna trzecia z nich robi zakupy w tym sklepie, gdzie jest „ich” kawa. Gdy jej nie ma, idą po wszystkie zakupy gdzie indziej. Co ciekawe, kawiarze rzadko sięgają po obce sobie smaki. Jeśli już to robią, próbują kawę znanej już na rynku marki.

Z czym kawa się kojarzy?
Są tacy, którzy ten czarny napój piją „do” lub „po” każdym posiłku. Ale zdecydowana większość skłonna jest delektować się kawą przy batonie, czekoladzie czy innych słodkościach. Dlatego, ustawiając kawę w pobliżu tych produktów, możemy zwiększyć sprzedaż w obu kategoriach.
Często detaliści zamawiają w hurtowni tanie produkty, licząc, że będą chętniej kupowane. Tymczasem przy sprzedaży kawy warto postawić na stosunek ceny do jakości. Poza tym im mniej zasobni klienci, tym prędzej markową kawę skłonni są kupić komuś w prezencie. Atrakcyjne opakowanie zawsze jest dodatkowym argumentem przemawiającym za takim prezentowym zakupem
– Kluczem do sprzedaży kawy nie jest sama cena, ale dostępność i szeroki wybór – wyjaśnia Tadeusz Kasprzyk, Category Manager z Tchibo. –  Trzeba jednak zawsze dostosować ofertę do regionalnych uwarunkowań oraz lokalizacji sklepu, jednocześnie dopasowując ją do pozostałego asortymentu, po który najczęściej przychodzą klienci.

Jak ułatwić klientowi zakup?
Ułożenie półki oraz segmentacja powinny odzwierciedlać drzewo decyzyjne klienta podczas kupowania kawy.
Produkty ustawiamy w następujący sposób:
1. Segment (kawa mielona)
2. Brand (np. kawa mielona Tchibo)
3. Subbrand (np. Tchibo Family)
4. Gramatura (100 g, 250 g, 500 g)

Punkt widzenia detalisty
Dzięki zwiększeniu dostępności i widoczności produktu rośnie sprzedaż, a tym samym zyski. Zalety z odpowiednio ułożonego towaru na półce są różne. Od pozbycia się na niej braków, zwiększenia efektywności z metra półki po porządek i logiczne ułożenie poszczególnych kategorii. W efekcie klienci bez zbędnych i męczących poszukiwań znajdą produkty, po które przyszli, a przy okazji mogą dokonać zakupów nieplanowanych.

•    W tekście uwzględniono dane i wyniki badań firmy Nielsen, która obserwuje konsumentów w ponad 100 krajach świata i specjalizuje się badaniu trendów i zwyczajów zakupowych na całym świecie, w tym w Polsce oraz jakościowe i ilościowe badania własne Tchibo, a także zlecane przez Tchibo (4P Research Mix, GFK)
 






Komentarze:



Przeboje FMCG 2017


Newsletter






Pierwszy inteligentny magazyn na świecie powstaje w Niemczech

W pełni zautomatyzowany magazyn ruszy we wrześniu w niemieckiej miejscowości Schwaig, Za transport towaru w magazynie odpowiadać będzie nowy, inteligentny robot TORU, stworzony do pracy w tego typu placówkach.

Dlaczego warto inwestować w oświetlenie sklepu spożywczego?

Oświetlenie sklepu z artykułami spożywczymi, jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia tego typu powierzchni handlowych.

Nowej generacji skaner ladowy z funkcją wagi

Łatwy we wdrożeniu skaner wielopłaszczyznowy MP7000 i nowy pakiet oprogramowania DataCapture DNA™ oferują firmom oraz partnerom z kanału sprzedaży nowy poziom rejestrowania danych.


O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu