Szukaj:


Piątek, 20 Października 2017


-->


2017-04-20

W kwietniu 2017 Polacy w bardzo dobrych nastrojach

W kwietniu w wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o prawie 5 pkt. i osiągnął najwyższą wartość w ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli 103,53 pkt.



W jeszcze większym stopniu, bo o ponad 7 pkt. poprawił się klimat gospodarczy.
Brak niekorzystnych dla konsumentów wydarzeń społeczno-gospodarczych oraz ustabilizowanie się nastrojów politycznych po odrzuceniu przez sejm wotum nieufności wobec rządu, poprawiły optymizm Polaków. Poprawa prognoz makroekonomicznych dla Polski na najbliższy rok, znajdująca wyraz w opinii międzynarodowych organizacji ratingowych, mogła wpłynąć na wyraźną poprawę klimatu gospodarczego.

Okres przedświąteczny miał wpływ na zwiększenie skłonności do zakupów, ale w pewnym stopniu również na poprawę nastrojów społecznych.

     

Wskaźnik optymizmu konsumentów

98,56

103,53

4,97

Klimat gospodarczy

88,43

96,25

7,82

Skłonność do zakupów

105,31

108,39

3,08

Wskaźnik bieżący

93,43

100,15

6,72

Wskaźnik oczekiwań

100,23

104,84

4,61



•    Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 6 – 10 kwietnia 2017 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
•    Ipsos w Polsce jest częścią międzynarodowej grupy badawczej obecnej w 84 krajach świata. Firma specjalizuje się w badaniach marketingowych, reklamy, satysfakcji i lojalności klientów oraz w badaniach opinii. Kontakt: wok@ipsos.com , www.ipsos.com, tel (+48) 22 448 77 00.

 



-->
Przeboje FMCG 2017





Newsletter



O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu